چرا فروش ندارم؟
فروش, کسب‌وکار

چرا نمیتوانم بفروشم؟ ۵خطای رایج که باعث خرید نکردن مشتری می‌شود

پروسه‌ی فروش را میتوان متقاعد کردن افرادی پنداشت که برای رفع نیاز خود به شما رجوع کرده‌اند. اگر بتوانید نظر آن‌ها را به خود جلب کنید و حس خوبی را به وجود بیاورید میتوانید فروش خوبی را تجربه نمایید و در غیر این صورت مشتریان برای خلاصی از دست شما دست به هر تکنیکی خواهند زد!

موراد زیر خطاهایی که ما به عنوان فروشنده انجام میدهیم را متذکر می‌شود. با دوری از این موارد می‌توانید فروش خود را به صورت عجیبی افزایش دهید.

۱-بمباران اطلاعات

ما میتوانیم تمام حقایق،اعداد،تحقیقات و آمار دنیا را به صورت شفاهی بیان کنیم، ولی انجام این کار مشتریان شما را قانع نخواهد کرد. تصمیمات ما نشأت گرفته از احساس و منطق ما هستند. تجربه، در مورد مقدار استفاده از منطق و احساس به ما دروغ میگوید.یک لیست بلند از مشخصات و مزیت ها دلیل خوبی برای مشتریان است که توسط شما قانع نشوند. به جای بمباران اطلاعات سوال کردن را یاد بگیرید.تحقیقات  نشان میدهد که متقاعد کنندگان حرفه ای سه برابر سوالات بیشتری نسبت به متقاعد کنندگان معمولی میپرسند و این باعث میشود که آنها در نقش مشاور باشند و نه فردی که فقط لیستی از مشخصات و مزیت ها را بازگو میکند. وقتی شما سوال درستی میپرسید،تبدیل به مشاور می‌شوید.

 

۲-تنظیمات اولیه‌ِی شما

تنظیمات اولیه‌ِی شما به عنوان یک انسان اینگونه است که میخواهید افراد را همانگونه که خود دوست دارید متقاعد شوید،متقاعد کنید. این رویکرد وقتی که طرف مقابل شخصیت و طرز فکر شبیه شما دارد جواب میدهد ولی در مورد سایر افرا به شکست منتهی میشود. این رویکرد توانایی شما را در تأثیر گذاری و متقاعد سازی کاهش میدهد. شما باید شخصیت و رفتار افراد مختلف را تجزیه و تحلیل کنید و خود را با آنها وفق دهید. متقاعدکنندگان بزرگ میدانند مردم را به نحوی که خودشان دوست دارند متقاعد کنند.و چنین توانایی نیازمند این است که به افراد کمک کنیم خودشان را قانع کنند.کدام رویکرد نتایج بلند مدت بهتری خواهد داشت: شما آنهارا قانع کنید یا  کمک کنید خودشان،خودشان را قانع کنند؟

 

۳-همه به من اعتما دارند

اشتباه محض.واقعیت این است که اکثر مردم به شما اعتماد ندارند.با وجود اینکه شما فردی صادق و قابل اعتماد هستید،مردم لزوما به شما اعتماد نمی‌کنند. شما فکر میکنید که بینتان اعتماد به وجود آمده است ولی از طرف آنها اعتمادی وجود ندارد. در مورد اعتماد واقعیتی وجود دارد که:مردم در گذشته بیشتر قابل اعتماد بودند. یک زمانی نگرش اینطور بود:” من به تو اعتماد دارم،دلیلی بگو که اعتماد نکنم.” اما الان برعکس است:”من به تو اعتماد ندارم، دلیلی بگو که اعتماد کنم.”

 

۴-من یک آدمی مردمی هستم

البته تعدادی از متقاعد کنندگان افسانه ای مهربان،خوش مشرب و برون گرا هستند. تحقیقات نشان میدهد که  بعضی از بهترین متقاعدکنندگان واقعا برون گرا هستند. اگر فقط در حال صحبت کردن باشید چگونه میتوانید متقاعد کنید؟ متقاعد کنندگان ماهر بیشتر از اینکه صحبت کنند گوش میدهند. در حقیقت متقاعدکنندگان ماهر از مهارت گوش دادن خود برای شناخت نیاز و شخصیت  افراد و در نتیجه متقاعد کردنشان استفاده میکنند.

 

۵-من به مهارت های تمام کننده‌ی معامله‌ی بیشتری نیاز دارم

قطعا داشتن مهارت های  تمام کننده‌ در جعبه ابزار متقاعد سازی شما خوب است. اما بهتر نیست زمان بیشتری را برای آشنایی و صحبت کردن با مشتریان به جای فکر کردن به خاتمه‌ی معامله با آنها بگذارید؟ در حقیقت متقاعدکنندگان بزرگ به تکنیک های تمام کننده نیازی  ندارند چون که  مشتریان آنها حتی قبل از پایان گفت و گو آماده‌ی پرداخت و  خرید هستند.فقط زمانی به این مهارت نیاز دارید که با عمل نکردن به مراحل صحیح متقاعد سازی ارائه‌ی خود را خراب کرده‌اید.

     به اشتراک بگذارید

این مطالب را هم حتما بخوانید

_____________

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست